Strony

sobota, 18 czerwca 2011

Analogia

Chwilowy zastój jaki ma miejsce spowodowany jest chwilową fascynacją analogowym zestawem Paraktica super TL 1000 z obiektywem Pentacon MC 1,8 50mm. Moja pierwsza pełna klatka ;)




Dzięki niej przekonałem się że nie łatwo być oszczędnym w fotolabie. Po wypstrykaniu pierwszej lepszej kolorowej kliszy stwierdziłem że wywołam tylko negatyw żeby zobaczyć czy ten aparat jest sprawny. Ma przecież prawie 30lat więc wszystkiego można się po rówieśniku spodziewać. Po odebraniu negatywu stwierdziłem że klisza jest naświetlona ale czy dobrze to już nie wiem ;) Czyli wniosek aparat działa ale czy dobrze to nie wiem dalej.
Z pomocą przyszedł wujek google (bo zapytać w fotolabie to już nie łaska) panowie na forum polecali "stykówki" jako zło konieczne przy nieposiadaniu własnej ciemni. No to sprawdzimy inny z miejscowych labów okazało się że robią stykówki i że za dwie godziny już będę je miał. W między czasie wpadłem na pomysł że przecież te małe stykówki mogę zeskanować z dużym DPI i będę miał już zdjęcie. Jakie było moje zdziwienie jak dostałem piękne stykówki na kartce A4 wywołane na papierze który ma fakturę jak tarka do jarzyn odpowiednio pomniejszona. Zdjęcia jak najbardziej widać kolory super, ostrości nie da się stwierdzić czyli krok do przodu. Kolejny zabieg oszczędnościowy i dalej wiem mniej niż więcej. W między czasie zamówiłem klisze przez ebay w .... Tajlandii pewnie będą szły miesiąc i jest mało prawdopodobne że w ciągu tego miesiąca ich nikt nie prześwietli RTG co raczej jest nie wskazane ;) takie te moje analogowe oszczędności.



Na super pomysł wpadły osoby z prężnie działającej Grupy Kalwaria ART otóż kiedyś na spotkaniu zapowiadali powstanie wirtualnej galerii w której wystawiać chcą okolicznych artystów. Pomysł świetny i prosty w przekazie. Nie potrzeba nic co związane jest z tradycyjnym eksponowaniem np. dość kosztownego drukowania zdjęć i dużo łatwiej zachęcić do poświęcenia kilku minut na przeglądnięcie. Na pierwszy ogień poszły Fotografie Szymona Kachnica. Jak zapowiadają to dopiero początek i co miesiąc będzie ukazywał się nowy artysta.

Wirtualna Galeria Sztuki Kalwaria ART